12 reguli de aur impotriva epuizarii (Burnout)

12 reguli de aur impotriva epuizarii (Burnout)

Recunoastere – necenzurare – schimbare!

Exista cateva reguli importante de comportament pentru tratarea sindromului de epuizare (burnout). Atunci cand din presiunea de a –si demonstra siesi ceva rezulta o senzatie de gol interior si incapacitatea de a face fata unei situatii obisnuite, ne confruntam cu sindromul burnout (epuizare). Pentru a schimba aceasta motivatie care ne afecteaza sanatatea, exista 12 reguli de aur prin care cei afectati se pot trata singuri, pot incepe sa vada lumea cu alti ochi si pot identifica problemele comportamentale, fara a se autocenzura.

1. Evitarea este tabu. Aveti incredere in inteligenta organismului Dvs. Identificati stresul si presiunii manifestate la nivel fizic, psihic sau emotional.

2. Schimbati stilul de viata. Daca locul de munca, relatiile, o situatie sau o persoana va face sa va simtiti nefericit, trebuie sa schimbati imprejurarile sau pur si simplu sa va extrageti din situatiile respective.

3. Evitati suprasolicitare. Identificati domeniile sau aspectele care va suprasolicita si incercati sa reduceti presiunea.

4. Evitati izolarea. Nu incercati sa rezolvati totul de unul singur. Reluati relatiile cu vechi prieteni alaturi de care va simtiti bine.

5. Incetati cu grija excesiva. Daca obisnuiti sa preluati din problemele si obligatiile altor persoane, incercati sa va detasati treptat si politicos. Asigurati-va ca sunteti tratati cu aceeasi grija de cei din jur.

6. Delegati. Invatati sa delegati nu doar la locul de munca ci si acasa si in cercul de prieteni.

7. Schimbarea valorilor. Incercati sa faceti diferenta intre valorile importante si cele oscilante, sa stabiliti prioritatile. Veti economisi timp si energie.

8. Curajul de a spune "NU". Nu acceptati sarcini suplimentare in detrimentul timpului si sentimentelor dvs.

9. Ritm personal. Incercati sa traiti echilibrat. Dispuneti doar de o anumita cantitate de energie. Incercati sa identificati lucrurile de care aveti nevoie in viata Dvs. si sa ajungeti la un echilibru intre munca si relaxare.

10. Acordati atentie organismului! Nu sariti mesele, nu va chinuiti cu diete drastice, respectati orele de somn si controalele la medic. De asemenea, urmati o dieta cat mai sanatoasa.

11. Gestionarea grijilor si a fricilor. Limitati grijile care nu au o baza rationala la minimum. Veti avea un control mai bun asupra unei situatii daca va veti concentra asupra nevoilor dvs. reale.

12. Mentineti-va simtul umorului. Umorul este cel mai bun leac impotriva epuizarii. Respirati adanc si atent de 3 ori pe zi si zambiti usor la expirare.