Miscarea – factor important de protectie pentru sanatatea noastra

Miscarea – factor important de protectie pentru sanatatea noastra

Ce trebuie sa respectam pentru a ne mentine sanatatea? Dintre cei 30 000 de tineri chestionati, cei mai multi au raspuns ca avem nevoie de „multa miscare". Printre raspunsurile frecvente s-au numarat si "suficient somn", "alimentatie echilibrata"  si "multumire de sine".

Sezutul prelungit afecteaza sanatatea

Faptul ca miscarea este benefica pentru sanatate reprezinta o certitudine. In medie, numai 13% din populatie depune eforturile necesare mentinerii conditiei fizice, practicand sport de cel putin 3 ori pe saptamana/cate 30 de minute.

Majoritatea insa este sedentara, petrecand mult timp in fata televizorului, a calculatorului etc. Femeile petrec in medie cate 6.7 ore pe zi in sezut, iar barbatii cate 7,1 ore.

Miscarea – factor de protectie pentru sanatate

Pe langa alimentatia echilibrata, consumul moderat de alcool si nicotina, miscare se numara printre metodele eficiente de protejare a starii de sanatate. Creierul si inima sunt mai bine oxigenate atunci cand ne punem muschii la treaba. Procesul de invatare devine mai simplu si ne este mai usor sa ne concentram.

Studiile medicale au demonstrat ca activitatea fizica scade riscul bolilor coronariene, a hipertensiunii, a osteoporozei, a uzurii articulatiilor, a obezitatii si a durerilor de spate. Antrenamentul moderat de anduranta intareste sistemul imunitar si ne asigura o stare de buna dispozitie.

Un alt aspect pozitiv al miscarii: atunci cand practicam un sport de echipa, in cadrul unui club intram si intr-o retea sociala care ne poate proteja impotriva izolarii si insingurarii.

Miscarea –startul pentru o viata activa

Ai multa miscare nu presupune practicarea unui sport de performanta de la o zi la alta. Organismul nostru nici nu ar avea nevoie de asa ceva pentru a fi sanatos, ci ar avea mai mult de profitat de pe urma oricaror eforturi fizice mici depuse de-a lungul zilei.

Fie ca ne plimbam pe jos, cu bicicleta, ca aspiram sau construim un raft – musculatura noastra lucreaza si organele interne au doar de profitat. Medicina sportiva recomanda includerea in activitatea zilnica a catorva faze mici de miscare dispuse de-al lungul intregii zile.

Miscarea – o chestiune de dozare corecta

In mod optim trebuie sa ne miscam saptamana intr-atat incat sa ardem intre 2.000 si 3.000 de kilocalorii. Cei care profita de fiecare ocazie pentru a face miscare, va arde suplimentar saptamanal 1200 de kilocalorii. Cei care adauga o plimbare suplimentara de o jumatate de ora, din doua in doua zile, va reusi fara probleme sa creasca energia consumata.

Pedometru ca masura de motivatie:

Ideea de inregistrare a miscarii zilnice cu ajutorul unui pedometru nu este noua, insa este foarte eficienta, deoarece ne permite sa verificam constat numarul de pasi facuti intr-o zi, devenind astfel un instrument excelent de motivatie.

Cei care doresc sa concureze cu cei din familie, din cercul de prieteni sau colegi, pot opta chiar si pentru un concurs cu pedometrul pentru a vedea cine face mai multi pasi intr-o zi.

Mersul pe jos este una dintre cele mai naturale si simple forme de miscare.