Jogging iarna: 7 sfaturi

Jogging iarna: 7 sfaturi

Alergarea este sanatoasa, punand intreg sistemul circulator in miscare. In plus, in timpul alergarii, organismul reuseste sa arda o cantitate mare de calorii. Asadar, alergarea regulata este nu doar placuta ci si benefica pentru silueta. Alergarea in aer liber este posibila indiferent de anotimp si de vreme. Cu toate acestea, se recomanda sa luati in considerare anumite sfaturi atunci cand alergati iarna.

 

1. Start bun:

Chiar daca este mult mai placut sa stati in casa la caldura, miscarea in aer liber intareste sistemul imunitar. Atunci cand temperaturile sunt joase, se recomanda sa optati pentru distante mai scurte si sesiuni mai dese de alergare. Incalzirea corespunzatoare este foarte important si puteti incepe chiar de acasa.

Alergarea trebuie evitata doar in cazul formarii poleiului. In plus, persoanele astmatice nu ar trebuie sa opteze pentru sporturi de anduranta practicat afara, in conditiile unui aer uscat si rece.

 

2. Protectie buna

Caciulile si manusile din material respirabil se numara printre elementele obligatorii pentru alergarea in timpul iernii. Retineti ca la nivelul capului neacoperit, organismul uman pierde 40% din caldura organismului. In plus, ca urmare a transpiratiei reci, creste si pericolul aparitiei unei raceli. Atunci cand solul este tare, inghetat, se recomanda incaltaminte de alergare cu talpi amortizate. In plus, incaltamintea de alergare trebuie sa fie antiderapanta pentru a evita accidentele.

 

3. Respiratie buna

Respiratia corecta este importanta mai ales iarna. Inspirati pe nas si expirati pe gura pentru a permite aerului sa se incalzeasca inainte de a ajunge in bronhii. De asemenea, puteti opta pentru un sal usor sau o helanca pentru a evita durerile in gat.

 

4. Vizibilitate

O pereche de ochelari de soare cu stabilitate buna este de asemenea recomandata in conditii de iarna. Veti evita astfel lacrimarea ochilor. Daca alergati seara, se recomanda sa optati pentru imbracaminte reflectorizanta sau chiar sa purtati o lanterna frontala. Retineti insa ca sunt mai sigure rutele bine iluminate.

 

5. Imbracaminte corespunzatoare

Este important sa optati pentru imbracaminte din material respirabil, dar impenetrabila la vant si ploaie, aplicand principiul mai multor straturi. Imbracamintea din bumbac este mai putin potrivita deoarece retine transpiratia si temperatura organismului scade imediat. Nu va imbracati insa nici prea gros. Daca simtiti inca senzatia de racoare dupa cateva minute, inseamna ca v-ati imbracat corect.

 

6. Hidratare

Nu uitati sa va hidratati inainte si dupa sesiunea de sport. Chiar daca senzatia de sete este mai putin acuta iarna, si daca aveti impresia ca transpirati mai putin, organismul are in continuare nevoie de suficiente lichide – nu in ultimul rand datorita aerului uscat.

 

7. Incheiere pe masura

Dupa alergare, schimbati-va imediat imbracamintea cu una uscata si continuati exercitiile de intindere in locuinta. Un dus cald sau o baie relaxanta cu eucalipt sau rozmarin va va ajuta impotriva crampelor musculare.

Daca in ciuda incalzirii preliminare si a intinderilor ulterioare, ati suferit o intindere musculara, apelati la urmatorul principiu: pauza, gheata aplicata pe zona dureroasa, compresie (cu bandaj elastic) si sprijinirea la inaltime a membrului dureros. Puteti incerca si un gel impotriva durerilor si pentru retragerea inflamatiilor.