Efectul pozitiv al miscarii asupra colesterolului

Efectul pozitiv al miscarii asupra colesterolului

Schimbarea obiceiurilor alimentare nu este intotdeauna o masura suficienta. Prin practicarea regulata a unui sport de anduranta, persoanele cu un nivel ridicat al colesterolului, pot ajuta valoarea colesterolului HDL „bun” sa creasca. In plus, miscarea are un efect pozitiv asupra tensiunii arteriale si imbunatateste sensibilitatea la insulina a celulelor. Inima este astfel protejata si vasele isi pastreaza elasticitatea. Persoanelor cu un nivel ridicat al colesterolului, le sunt cunoscute urmatoarele probleme: colesterolul „rau“ LDL ameninta blocarea vaselor de sange, ceea ce atrage dupa sine probleme de sanatate cum ar fi arterioscleroza, boli coronariene, embolii pulmonare, tromboze si chiar infarcturi sau chiar atacuri cerebrale.

HDL vs. LDL

Cu ajutorul unui tratament medicamentos de reducere a nivelului de colesterol din sange si printr-o alimentatie constanta, din care sunt eliminate alimentele bogate in colesterol, grasimi animale saturate si grasimi trans cum ar fi: ouale, untul, margarina, fructele de mare (homarii in special), produsele lactate nedegresate, carnea de pui, antricotul de vita, ficatul , produsele de patiserie se poate ajunge la un raport mai bun intre colesterolul rau si cel bun. Colesterolul „bun“ HDL protejeaza vasele si ajuta la reducerea colesterolului in exces, prin ficat. Astfel, cu cat valorile HDL sunt mai mari si cele LDL sunt mai mici, cu atat mai bine.

Scaderea colesterolului LDL prin sport

Potrivit studiilor, practicarea regulata a unui sport de anduranta ajuta la cresterea colesterolului „bun“ HDL. Insa o scurta plimbare nu este suficienta. Numai cei care practica un sport minim 30 de minute, de trei ori pe saptamana, regulat si consecvent vor avea rezultate pe termen lung, respectiv vor reusi sa reduca valoarea colesterolului LDL. In cazul persoanelor cu valori mari ale colesterolului si ale glicemiei, se recomanda practicarea unui tip de sport prin care miscarile sa permita mentinerea pulsului si a respiratiei la acelasi nivel. Printre aceste sporturi se numara: jogging, nordic walking, ciclismul, inotul, drumetiile, dansul sau vaslirea. Se recomanda evitarea sporturilor cu varfuri inalte de forta sau miscari neregulate cum ar fi baschetul, atletismul sau sporturile de contact, deoarece acestea pot conduce la hipoglicemii. Sporturile de anduranta nu doar ca permit o scadere mai rapida a kilogramelor in plus, dar au si un efect benefic asupra metabolismului, fapt confirmat de nenumarate studii. Persoanele care practica zilnic un sport timp de 30 de minute, pot contribui la o crestere a valorii HDL din corp cu pana la 10%, protejand astfel atat inima cat si vasele de sange. La polul opus, in cazul lipsei de miscare, valorile LDL cresc si odata cu ele si riscurile pentru sanatate.

Verificarile regulate indica succesul

O analiza rapida a grasimii din sange va va indica nivelul colesterolului din sange si in ce masura se reflecta in analizele de sange, sportul practicat. Aparatul pentru determinarea rapida a colesterolului total este disponobil in piata si este foarte simplu de folosit – este de ajuns o simpla picatura de sange. Dupa implinirea varstei de 35 de ani, in special persoanele supraponderale ar trebui sa solicite doctorilor de familie realizarea unor teste complete a grasimilor din sange, la interval de doi ani. Obtinerea unor rezultate ingrijoratoare la astfel de analize, poate fi preintampinata prin sport si o reducere a grasimii in alimentatie.

Sa fii mereu in forma inseamna sa fii sanatos. De aceea specialistii alphega vin in ajutorul tau cu sfaturi numai bune de pus in practica atunci cand faci miscare.

Scrie-ne un comentariu si spune-ne cat de utile au fost informatiile despre efectele pozitive ale miscarii asupra colesterolului din articol.