Alergare sanatoasa la mai putin de 0 grade Celsius

Alergare sanatoasa la mai putin de 0 grade Celsius

Cei care nu fac miscare iarna, se simt de cel mai multe ori fara energie si neechilibrati. Insa chiar si in sezonul rece exista multe posibilitati de miscare, fie ca este vorba de patinaj, de alergare , de inot sau antrenament in sala de sport. Miscarea regulata previne depunerile de grasime sau ne ajuta sa scapam de ele. Sportul dozat corect intareste inima, organele aparatului respirator, intareste musculatura si articulatiile si stimuleaza sistemul circulator..

Sportul intareste inima si sistemul circulator

Saniusul, patinajul, o bataie cu bulgari de zapada – sunt doar cateva din atractiile sezonului rece. Schiatul si snowboarding-ul se numara si ele printre sporturile de iarna. Insa inainte de a va da drumul pe partie, asigurati-va ca aveti conditia fizica necesara. Cei care doresc o conditie fizica mai buna ar trebui sa opteze pentru schiul fond.

O plimbare relaxanta alaturi de familie va ofera posibilitatea de a face miscare in aer liber si de a va expune luminii naturale, atat de necesara in sezonul rece. Chiar si atunci cand zapada lipseste, miscarea in aer liber este foarte benefica inclusiv iarna.

Cei care sunt obisnuiti sa faca sport in aer liber, prin alergare de exemplu, nu ar trebui sa intampine probleme nici iarna. Invatati sa respirati pe nas. Astfel, aerul rece este incalzit inainte de a ajunge in bronhii. Un sport optim de iarna este Nordic Walking -  partea superioara a corpului este si ea antrenata si riscul de alunecare este mult mai mic decat in cazul alergarii.

Incepeti treptat

Pacientii care sufera de astm trebuie sa consulte un medic inainte de a se apuca de alergarea, deoarece efortul fizic si aerul rece ar putea provoca un episod astmatic. Persoanele fara antrenament trebuie sa inceapa usor si sa creasca treptat intensitatea. Nici alergatorii experimentati nu ar trebui sa alerge prea repede. Cei care inca au forta necesara de a purta o conversatie in timpul alergarii sunt cei cu viteza corecta.

Ar putea fi de folos si un monitor pentru masurarea ritmului cardiac. Incalziti-va intotdeauna inainte de alergare, deoarece in conditii de temperatura scazuta, circulatia din musculatura este mai redusa. Incepeti incalzirea inca de acasa si nu uitati nici de exercitiile de intindere de dupa alergare.

Imbracati-va cu mai multe straturi

Unul dintre cele mai importante aspecte atunci cand va decideti sa practicati sporturi de anduranta in natura este imbracamintea corecta. Sportivii outdoor trebuie sa poarte caciula si imbracaminte care respira, care protejeaza organismul impotriva vantului si a ploii. Metoda ideala de imbracare este cea in mai multe straturi. Imbracamintea de bumbac este mai putin recomandata deoarece retine transpiratia iar temperatura organismului scade rapid. Pentru a nu aluneca, incaltamintea trebuie prevazuta cu talpa antiaderenta. Nu uitati sa va hidratati nici in timpul iernii. Apa minerala sau sucurile naturale diluate cu multa apa sunt ideale pentru a va potoli setea.

Inotul sau sportul la sala

Daca zapada si gheata de afara nu va imbie la miscare, puteti opta pentru salile de sport: squash, handbal, badminton sau chiar escaladari. La fel de bune pentru conditia dvs. fizica sunt si vizitele regulate la sala de forta sau de ce nu la piscina. Inotul protejeaza articulatiile, fapt care il recomanda in special persoanelor supraponderale.

Pentru cai care nu reusesc sa gaseasca motivatia in a se antrena singuri, sporturile de echipa ar putea fi o alternativa de succes: volei, hochei sau baschet. Sporturile in echipa sunt ideale nu doar pentru conditia fizica, ci si pentru a cunoaste persoane noi.