Farmacistul Alphega, farmacistul familiei tale!



Farmacistul Alphega, farmacistul familiei tale!

1. Ce reprezintă profesia de farmacist pentru dvs şi ce v-a inspirat să optaţi pentru ea?

Profesia de farmacist este una dintre cele mai complexe dar si frumoase profesii, in care este nevoie de multa daruire, diplomatie, respect, corectitudine ,abilitati de comunicare si pregatire profesionala continua.

Drumul meu nu a fost stabilit cu claritate de la inceput. Visam doar la halatul alb si la un mod de a ajuta oamenii. Odata cu infiintarea Facultatii de Farmacie din Craiova, obiectivul meu a devenit foarte clar . Pot spune ca am ajuns sa iubesc aceasta profesie cu adevarat doar dupa ce am terminat facultatea si am ajuns sa lucrez in farmacie. Este extraordinar sa observi cat de mult conteaza pt oameni un simplu zambet si o vorba buna, cat de multumiti pleaca dupa ce primesc sfaturi competente! Satisfactia oferita de lucrul bine facut si ajutorul oferit pacientilor este de neinlocuit.

2. Cum a ȋnceput povestea dvs? Vorbiţi-ne puţin despre istoricul farmaciei dumneavoastră.

Inca din anul 5 de facultate mi-am inceput pregatirea in acest domeniu prin angajarea ca operator calculator la o farmacie de cartier, dar cu o activitate intensa si care onora foarte multe retete magistrale. Am avut astfel ocazia sa invat foarte multe din activitatile desfasurate intr-o farmacie si mai ales sa deprind abilitati de comunicare si negociere, sa invat lucruri noi de contabilitate si management. Am avut norocul sa fac parte dintr-un colectiv cu multi ani de experienta si formare profesionala si sa devin in scurt timp farmacist diriginte. Am ramas pe acest post mai bine de 6 ani, apoi timp de 2 ani ,in cadrul aceleiasi companii, am fost trainer pentru tot personalul calificat, in jur de 80 angajati, revenind in final pe acelasi post de farmacist manager. In anul 2009 am infiintat propria farmacie intr-un mic complex comercial si de atunci ne-am dezvoltat, ne-am schimbat locatia si am devenit mult mai accesibili pentru pacientii nostri.

3. Daca ar fi să vorbiţi despre provocările pe care le aveţi ca farmacist, care sunt ele?

Nu cred ca exista o reteta pentru a deveni farmacist profesionist si provocarile cele mai mari le avem din partea oamenilor care vin in fata noastra cu diferite probleme carora trebuie sa le oferim solutii eficiente punand in practica tot ceea ce am invatat in facultate dar si in practica de zi cu zi. Cred sincer ca ne perfectionam chiar in farmacie cand trebuie sa ne adaptam profilului fiecarui pacient si sa oferim consiliere personalizata.

4. Ce sfaturi aveţi pentru tinerii farmacişti sau studenţi care au de gând să coordoneze, la un moment dat, activitatea unei farmacii?

Pentru tinerii farmacisti sau studenti care au de gand sa coordoneze ,la un moment dat, activitatea unei farmacii, sfatul meu este sa fie cei mai buni in ceea ce fac, sa fie implicati, intelegatori, sa invete si sa se perfectioneze continuu. Nu in ultimul rand sa capete cat mai multe cunostinte in domenii auxiliare precum- psihologie, management, marketing, merchandising si contabilitate.

5. Care consideraţi că este rolul unui farmacist ȋntr-o comunitate?

Prin definitie, profesia de farmacist este o ”profesie in slujba comunitatii”. Rolul farmacistului este acela de a lupta impotriva bolii si suferintei, de a contribui la imbunatatirea starii de sanatate a comunitatii prin cosilierea corecta a pacientului. Toate acestea pot fi duse la indeplinire numai prin competenta, dedicare si responsabilitate.

6. Cum contribuiţi dvs şi echipa dvs la viața comunității?

Impreuna cu echipa mea, incercam, zi de zi, sa aducem zambetul pe chipul oamenilor care ne trec pragul, prin sfaturi competente, consiliere de calitate si recomandari medicale eficiente. Noi incercam sa contribuim la aderarea pacientului la tratamentul cronic pentru ca astfel se obtine succesul tratamentului recomandat de medic si implicit satisfactia pacientului.

7. Care sunt motivele pentru care pacienţii revin ȋn farmacia dvs? Puteţi să ne daţi câteva exemple?

Prin atitudinea profesionista a echipei noastre punem bazele unei relatii de incredere si de confidentialitate cu pacientii nostri, pe termen-lung. Totodata venim in intampinarea acestora cu o paleta larga de produse la preturi avantajoase, ne aprovizionam continuu pentru a le oferi siguranta ca pot gasi aproape orice produs, intr-un timp cat mai scurt. Pozitionam mereu pacientul in centrul atentiei noastre, suntem pregatiti sa ii oferim cele mai bune solutii, iar implicarea pe care acesta o observa la intreg colectivul iI determina sa revina in farmacie.

8. Farmacistul Alphega reprezintă farmacistul de familie. Puteţi să ne descrieţi conceptul de „farmacist de familie”?

Pentru mine acest concept este foarte important. Relatia dintre farmacist si pacient se construieste in timp prin cunoasterea istoricului pacientilor nostri, prin crearea unor fise personalizate privind medicatia cronica si asigurarea tratamentului necesar. Farmacistul de familie isi cunoaste pacientii foarte bine, se adreseaza acestora cu caldura astfel incat sa vina in sprijinul tuturor categoriilor de pacienti.

9. De ce ar trebui să se orienteze pacientul către o farmacie de familie, spre deosebire de o farmacie de lanţ? Cum aţi caracteriza activitatea dumneavoastră ȋntr-o astfel de farmacie?

Pacientii ar trebui sa se orienteze catre o “farmacie de familie” pentru ca aici vor gasi intotdeauna sprijin si intelegere, pentru ca nevoile lor sunt prioritare pentru echipa noastra si si pentru ca avem o relatie cu pacientii nostri bazata pe incredere si respect.

10. O farmacie Alphega este o farmacie aproape de pacienţi? Cum veţi fi mai aproape de pacienţii dvs de acum ȋnainte, odată cu aderarea la programul Alphega?

Odata cu aderarea la programul Alphega consider ca vom fi mai aproape de pacientii nostri prin faptul ca vom avea o mai mare disponibilitate catre produsele deficitare pe piata in acest moment, prin practicarea unor preturi accesibile, printr-o acoperire teritoriala mai mare ca si grup si prin faptul ca vom oferi servicii complementare care vin in sprijinul pacientilor precum masurarea tensiunii arteriale.

11. Aveti un mesaj pentru pacienţii dvs?

Mesajul catre pacientii nostri este urmatorul: Suntem aici datorita dumneavoastra si vom fi mereu aproape de dumneavoastra!

Luiza Maria Bălășoiu a absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie din Craiova si practică profesia de farmacist de peste 14 ani.